شیرین کننده مصنوعی سوکرالوز (ساکرالوز )

در این مقاله میخوانیم: معرفی شیرین کننده مصنوعی سوکرالوز (ساکرالوز )

سوکرالوز (SUCRALOSE) چیست؟

امروزه قندهای مصنوعی وارد بازار شده‌اند که به آن‌ها شیرین‌کننده‌های رژیمی بدون کالری نیز اطلاق می‌شود. سوکرالوز یکی از این قندهای مصنوعی محسوب می‌شود. بهترین روش برای تعیین اینکه آیا سوکرالوز در یک محصول استفاده می‌شود، بررسی برچسب ماده غذایی است. اغلب محصولات حاوی سوکروالوز با عنوان «عاری از قند» ، «بدون شکر» ، یا «کالری صفر» شناخته می‌شوند. این شعارها معمولا نشان می‌دهد که نوعی شیرین‌کننده مصنوعی در محصول استفاده می‌شود.

شیرین کننده مصنوعی سوکرالوز (ساکرالوز )

سوکرالوز یک شیرین کننده بدون کالری است که بدون افزودن کالری یا کربوهیدرات به شیرینی غذاها و نوشیدنی ها کمک می کند. سوکرالوز قند نیست ولی از طریق فرآیندی تهیه می شود که از ساکارز یا قند معمولی شروع می شود. اگرچه سوکرالوز باعث شیرینی خوراکیها می شود اما ساختار آن از تجزیه آن توسط آنزیم های دستگاه گوارش جلوگیری می کند و بیشتر سوکرالوز مصرفی (حدود ۸۵ درصد) جذب نمی شود.

قابل ذکر است براي تهيه سوکرالوز SUCRALOSE  مي توانید با مراجعه به سايت اين شرکت، اطلاعات لازم را از کارشناسان مختلف دريافت کنند تا محصولي با کيفيت را دريافت کنند.

جهت دريافت قيمت سوکرالوز SUCRALOSE  با کارشناسان فروش بازرگانی الیوت تماس حاصل فرماييد.

جهت دريافت قيمت سوکرالوز SUCRALOSE و خريد سوکرالوز SUCRALOSE با بازرگانی الیوت تماس بگيريد.

ساختار سوکرالوز (فرمول شیمیایی ساکرالوز چیست؟)

فرمول شیمیایی C۱۲H۱۹Cl۳O۸ یک ترکیب شیمیایی با شناسه پاب‌کم ۷۱۴۸۵ است؛ که جرم مولی آن ۳۹۷٫۶۴ g/mol می‌باشد. سوکرالوز(۱٬۴،6-Trichlorogalactosucrose) تنها شیرین‌کننده بدون کالری است که از شکر مشتق می‌شود و ۶۰۰ بار از شکر شیرین تر است. جایگزینی۳ مولکول کلر سبب می‌گردد که سوکرالوز همانند شکر قابل شکستن ومتابولیزه شدن نباشد. بنابراین بدون تغییر و به سرعت از بدن عبور کرده و ماده‌ای خنثی(inert) و ایمن (safe) در نظر گرفته می‌شود. (مدت زمان مطالعات ۲۰ سال می‌باشد).

معرفی شیرین کننده مصنوعی سوکرالوز (ساکرالوز )

معرفی شیرین کننده مصنوعی سوکرالوز

شیرین کننده ها را اغلب به دو دسته شیرین کننده های طبیعی و شیرین کننده های مصنوعی تقسیم می‌کنند. شیرین کننده های طبیعی را با نام شیرین کننده های مغذی نیز می‌شناسند؛ زیرا با وجود دارا بودن کربوهیدرات، خواص دیگری نیز دارند و به همین دلیل نسبت به قند و شکر، مزیت بالاتری برای مصرف در انواع رژیم‌های غذایی دارند. از انواع شیرین کننده های مغذی می‌توان به گلوکز، فروکتوز، عسل، مالتوز، شربت یاکون، شیره افرا و… اشاره کرد.

شیرین کننده های مصنوعی در رژیم غذایی جایگزین قند و شکر معمولی هستند. این مواد از گیاهان و حتی شکر به دست می‌آیند؛ اما درحقیقت فرآورده‌هایی سنتتیک هستند. بسیاری از انواع شیرین کننده های مصنوعی کالری ندارند و میزان شیرین کنندگی آن‌ها بیشتر از شکر معمولی است.

از شیرین کننده های مصنوعی در بسیاری از انواع خوراکی‌ها همچون انواع پودرهای نوشیدنی، ژله، مربا، محصولات لبنی و… نیز استفاده می‌شود. از انواع شیرین کننده های مصنوعی می‌توان به آسپارتام، ساخارین، اریتریتول، سوکرالوز و… اشاره کرد.

پودر سوکرالوز چیست؟

سوکرالوز بهترین انتخاب در میان شیرین کننده های جایگزین شکر است و براحتی میتوان در بسیاری از  دسر ها و خوراکی ها و نوشیدنی ها از آن استفاده نمود و در رژیم غذایی به منظور مصرف کمتر شکر قابل استفاده است. پودر سوکرالوز فاقد کالری میباشد جایگزین شکر برای افراد دیابتی است و افراد دیابتی هم حتی میتوانند از محصولات تولیدی آن استفاده کنند.

کاربرد سوکرالوز:

این شیرین کننده مصنوعی بدون کالری و غیر مغذی است. شیرینی آن تقریباً 600 برابر ساکارز ( قند سفره)، دو برابر شیرین ‌تر از ساخارین و 3.3 برابر شیرین تر از آسپارتام است. تحت گرما و در محدوده وسیعی از شرایط pH پایدار است.

از سوکرالوز به عنوان جایگزین یا با ترکیب با سایر شیرین کننده های مصنوعی یا طبیعی استفاده می شود زیرا در هنگام ترکیب با آنها طعم آن تغییر نمی کند. محصولاتی مانند آب نبات، کافی های صبحانه و نوشابه ها معمولاً حاوی این شیرین کننده هستند.همچنین در میوه های کنسرو شده نیز استفاده می شود.

امروزه به دلیل گستردگی علاقه افراد به شکر کم‌کالری، از شیرین کننده مصنوعی سوکرالوز (ساکرالوز ) در صنایع غذایی استفاده می‌شود. مواد غذایی حاوی سوکرالوز که در بازار موجود هستند عبارت‌اند از:

موارد استفاده از سوکرالوز در صنایع غذایی

  • محصولات لبنی
  • انواع قهوه آماده رژیمی
  • انواع مربا
  • انواع نان و شیرینی‌ها
  • انواع ژله
  • آدامس
  • آبمیوه‌ها
  • انواع متفاوت سس
  • انواع مختلف سیروپ و شربت

فایده های (فواید ) شیرین کننده مصنوعی سوکرالوز (ساکرالوز )

سوکرالوز به عنوان یک شیرین‌کننده در مکمل‌های غذایی، مواددارویی، ویتامین‌ها و مکمل‌های معدنی و دارویی قابل استفاده می‌باشد. از دیگر فواید سوکرالوز اینست که موجب تخریب دندانها نمی‌شود ودوست دندانهاست چون باکتریهای دهان آن را به عنوان یک منبع غذایی نمی‌شناسد بنابراین موجب پوسیدگی دندانها نمی‌شود.

سوکرالوز برای چه افرادی مفید است ؟

در پاسخ به اینکه سوکرالوز برای چه افرادی مفید است باید اشاره کنیم افرادی که در تلاش برای کاهش وزن هستند، می‌توانند برای رفع علاقه شدید خود به خوردن شیرینی، به میزان کم، خوراکی‌های حاوی سوکرالوز را در رژیم غذایی خود قرار دهند. علاوه بر این خوب است بدانید، استفاده از سوکرالوز در دوران بارداری و شیردهی، هم برای مادر و هم برای نوزاد بی‌خطر است

آیا  سوکرالوز برای کودکان مناسب است؟

درواقع  غذاهایی که با سوکرالوز شیرین شده‌اند می‌توانند شیرینی را به رژیم غذایی کودک اضافه کنند بدون اینکه کالری مصرفی روزانه کودک را افزایش دهند. اما همانند بزرگ‌سالان، میزان مصرف شیرین‌کننده‌های کم‌کالری در کودکان نیز در حد قابل‌قبول مجاز است.

معرفی شیرین کننده مصنوعی سوکرالوز (ساکرالوز )

دلایل محبوبیت مصرف سوکرالوز

با توجه به اينکه ميزان مصرف شکر امروزه در جوامع بشري افزايش چشمگيري داشته است.  که سبب افزايش ميزان انسولين و قند خون ميشود .استفاده از سوکرالوز ميتواند در جلوگيري از مشکلات قندي نقش بيشتري داشته باشد. براي افراد ديابتي سودمند است:سوکرالوز به عنوان قند يا کربوهيدرات توسط بدن شناخته نمي‌شود. بنابراين، هيچ تاثيري در استفاده از گلوکز، متابوليسم کربوهيدرات، ترشح انسولين يا جذب  .گلوکز و .فروکتوز ندارد. مطالعات در افراد با سطح گلوکز خون طبيعي و در افراد مبتلا به ديابت نوع 1 يا نوع 2 تاييد کرده است که سوکرالوز هيچ تاثيري در کنترل قند خون در کوتاه يا بلند مدت ندارد.

عوارض سوکرالوز چیست و چه فوایدی دارد؟ عوارض سوکرالوز چیست؟

در ادامه میخوانیم:

  • راجب عوارض و فواید شیرین کننده مصنوعی سوکرالوز (ساکرالوز ) چه می‌دانید؟
  • آیا زنان باردار و شیرده می توانند سوکرالوز مصرف کنند؟
  • آیا سوکرالوز برای بدن انسان مضر است؟
  • تاثیر سوکرالوز بر اعضاء بدن انسان
  • علائم بالینی مصرف سوکرالوز در اعضای مختلف بدن

 

قابل ذکر است براي تهيه سوکرالوز SUCRALOSE  مي توانید با مراجعه به سايت اين شرکت، اطلاعات لازم را از کارشناسان مختلف دريافت کنند تا محصولي با کيفيت را دريافت کنند.

جهت دريافت قيمت سوکرالوز SUCRALOSE  با کارشناسان فروش بازرگانی الیوت تماس حاصل فرماييد.

جهت دريافت قيمت سوکرالوز SUCRALOSE و خريد سوکرالوز SUCRALOSE با بازرگانی الیوت تماس بگيريد.

 

بله بیش از ۱۰۰مطالعه بر روی سالم بودن سوکرالوز و بالغ بر ۲۰ سال مطالعه محققین نشان میدهد که ساکرولوز بی خطر است.سازمان غذا دارو (FDA) میزان روزانه قابل قبول (ADI) را برای سوکرالوز ۵میلی گرم در هر کیلوگرم از وزن بدن (mg/kg) در روز اعلام کرد.برای شخصی که ۶۸ کیلوگرم(۱۵۰پوند) دارد ، معادل ۳۴۰ میلی گرم سوکرالوز مصرفی در که معادل مقدار سوکرالوز موجود در ۹قوطی نوشابه یا بیشتر از ۲۸ بسته جداگانه سوکرالوز به طور متوسط روزانه در زندگی مصرف میشود.

تاکنون هیچ گزارش مستند از عوارض سوکرالوز همچون پوسیدگی دندان ، افزایش قند در افراد دیابتی ، تغییرات زنتیکی، اختلال در سیستم اعصاب مرکزی و محیطی و نیز نقص جنین از این ماده منتشر نشده است. برای افرادی که می‌خواهند میزان جذب کالری را به بدن خود کاهش دهند مفید می‌باشد سوکرالوز به عنوان یک شیرین‌کننده در مکمل‌های غذایی، مواددارویی، ویتامین‌ها و مکمل‌های معدنی و دارویی قابل استفاده می‌باشد.

زنان باردار و شیرده اغلب نگران تأثیر غذاها، نوشیدنی ها و داروها بر سلامتی نوزادان خود هستند. تحقیقات نشان داده است که سوکرالوز هیچ اثر خطرناکی بر مادران باردار یا شیرده یا جنین ندارد و هیچ عارضه جانبی از مصرف سوکرالوز شناخته نشده است.

 

آیا سوکرالوز باعث سرطان می‌شود؟ شیرین کننده مصنوعی سوکرالوز (ساکرالوز ) سرطانی نیست

  • آیا شیرین کننده مصنوعی سوکرالوز با بروز سرطان مرتبط است؟

ارتباط میان سوکرالوز و سرطان

همانطور که همه‌ی ما آگاه هستیم، وجود مقدار زیاد قند در رژیم غذایی باعث بروز انواع مشکلات سلامتی می‌شود؛ خصوصا برای افرادی که بیماری زمینه‌ایی دارند این شرایط می‌تواند وخیم‌تر شود. با این حال ما به حضور مقادیر مشخصی شیرینی در غذاها و نوشیدنی‌هایمان عادت کرده‌ایم. به همین منظور تحقیقات و آزمایش‌های مختلفی صورت گرفته تا از شیرین کننده‌های بی‌خطر و مصنوعی به جای مصرف قند در عادت‌های غذاییمان استفاده کنیم.

از جمله این مطالعات، اثرات اسپلندا یا همان سوکرالوز بر روی انسان و حیوانات است. بر اساس نتایج این مطالعات، می توان گفت هیچ ارتباط مشخصی میان سوکرالوز و سرطان وجود ندارد. با این حال این ترکیب همانند هر نوع ماده‌ی غذایی دیگر دارای فواید و خطراتی است که باید آن‌ها را نیز در نظر گرفت.

شیرین‌کننده اسپلندا چیست؟

  • Splenda (ساکرالوز) چیست؟
  • آیا Splenda امن برای دیابت است؟
  • آیا شیرین‌کننده اسپلندا موجب ابتلا به سرطان می‌شود؟

سوکرالوز یک شیرین‌کننده مصنوعی بدون کالری است و رایج‌ترین محصولی که بر پایۀ این شیرین‌کننده تولید می‌شود اسپلندا (Splenda) نام دارد. این شیرین‌کننده در سال 1976 و زمانی که یک دانشمند انگلیسی دستورالعمل آزمایش یک ماده را به اشتباه شنیده بود کشف گردید. این دانشمند به جای آزمایش ماده، آن را چشید و متوجه شد که بسیار شیرین می‌باشد.

 

بعد از این رویداد، محصولات اسپلندا به طور مشترک توسط شرکت‌های Tate & Lyle و Johnson & Johnson تولید شدند. این محصول در سال 1999 میلادی به بازار آمریکا معرفی شد و در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین شیرین‌کننده‌ها در این کشور است. اسپلندا جایگزینی رایج برای شکر در پخت و پز و آشپزی است. این شیرین‌کننده همچنین به هزاران محصولات غذایی در سراسر جهان اضافه می‌شود.

سازمانهایی که سوکرالوز توسط آنها مورد تایید قرار گرفته است:

۱- سازمان غذا و داروی آمریکا در سال ۱۹۹۸ (FDA)

۲- JECFA (joint  FAO&WHO expert committee on food additives) در سال ۱۹۹۹

۳- کمیته علمی غذای اروپا در سال ۲۰۰۰ (SCF)

۴- سازمان ایمنی غذای اروپا (EFSA)

میزان جذب روزانه قابل قبول سوکرالوز ( ADI)  : حداکثر ۱۵ میلی گرم به ازاء یک کیلوگرم وزن بدن می باشد .( ۱۵mg/kgbw)

موارد استفاده از سوکرالوز به شرح زیر است:

این محصول مصنوعی در بسیاری از کشورهای جهان یک ماده مورد تائید است و برای تولید محصولات زیر مورد استفاده قرار می‌گیرد:

  • غذاهای بسته‌بندی شده، آماده و منجمد
  • دسرها و بستنی ها
  • آدامس و آب‌نبات
  • خمیردندان
  • انواع نوشیدنی‌های کارخانه‌ای
  • کیک‌ها و شیرینی‌ها

 

میزان کالری در شیرین کننده مصنوعی سوکرالوز (ساکرالوز )

سوکرالوز  تنها شیرین کننده کم کالری است که از شکر مشتق می شود و  ۶۰۰  بار از شکر شیرین تر است.جایگزینی سه ملوکولی کلر سبب می گردد که سوکرالوز همانند شکر قابل شکستن و متابولیزه شدن نباشد و بدون تغییر و به سرعت از بدن عبور کرده و ماده ای خنثی در نظر گرفته می شود .به زبان ساده تر شیرین کننده کم کالری سوکرالوز بدون اینکه جذب بدن شود از بدن دفع می شود.

تفاوت سوکرالوز و استویا

صاره های تصفیه شده استویا می تواند تا ۳۰۰ برابر شیرین تر از قند سفید استاندارد باشد.

استویا همچنین در برابر گرما و pH پایدار است و همچنین غیر قابل تخمیر است و همین امر آن را به گزینه ای ایمن تر از سایر شیرین کننده های مصنوعی موجود در بازار تبدیل می کند.

از آنجا که استویا تأثیر بسیار محدودی بر قند خون دارد، به عنوان یک شیرین کننده جایگزین ایمن برای مبتلایان به دیابت در نظر گرفته می شود. محتوای کم کالری نیز باعث می شود جایگزین سالم قند طبیعی باشد.

تفاوت دیگر این دو شیرین کننده در این است که برای چه مواردی می توان استفاده کرد. هر دو را می توان برای هر چیزی استفاده کرد. با این حال، یکی برای پخت و پز بهتر از دیگری است و دیگری برای افزودن به نوشیدنی ها بهتر است.

 

ساکرالوز وقتی آن را داخل چیزی داغ قرار دهید شیرینی خود را از دست نخواهد داد، بنابراین بهترین کار برای پخت و پز است. استویا بسیار شیرین است و اگرچه می توان از آن برای غذا استفاده کرد، همچنین شما می توانید آن را به نوشیدنی ها نیز اضافه کنید.

سوکرالوز بهتر است یا استویا؟

طبق تحقیقات انجام شده، هیچ یک از آن ها نباید بیش از حد مصرف شود. با این حال، برای برآوردن یک ولع مصرف قند، این یک ترجیح شخصی است. به خاطر داشته باشید، اگر استویا همان چیزی باشد که هدف شماست، طبیعی ترین گزینه محسوب می شود.

استویا به بدن آسیب نمی رساند. نکته منفی اسپلندا یا سوکرالوز این است که بدن شما می تواند اتم های کلر را جذب کند، که می تواند به باکتری های خوب بدن حمله کند. هر دوی این شیرین کننده ها گزینه هایی مناسب برای افرادی که به شیرینی جات علاقه دارند، مناسب هستند.

برخی از افراد دیابتی ادعا می کنند که این ماده خوب است، در حالی که برخی دیگر می گویند که میزان انسولین را افزایش می دهد. بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و ببینید کدام یک بیشترین سود را برای شما و وضعیت سلامتی شما دارد.

سوکرالوز از کجا بخرم :

اگر تصمیم به خرید سوکرالوز دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سوکرالوز در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از کارشناسان فروش بازرگانی الیوت در مورد نحوه خرید و قیمت محصول مشاوره بگیرید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت سوکرالوز نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است بازرگانی الیوت با ارئه قیمت های رقابتی در بازار آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز می باشد.

مطالب این مقاله:

  • قیمت سوکرالوز غذایی
  • خرید اینترنتی سوکرالوز
  • فروش عمده سوکرالوز
  • مراکز خرید و قیمت فروش سوکرالوز در تهران و شهرستان‌ ها
  • سوکرالوز چیست و قیمت خرید و فروش آن چقدر است؟
  • کاربرد سوکرالوز
  • شیرین کننده های مصنوعی مشابه با سوکرالوز
  • قیمت انواع سوکرالوز موجود در بازار
  • عوارض سوکرالوز
  • آیا خرید و مصرف سوکرالوز ایمن است؟
  • سوکرالوز سرطان
  • مضرات سوکرالوز
  • سوکرالوز در رژیم کتوژنیک
  • خرید قرص سوکرالوز
  • قیمت خرید سوکرالوز
  • فروش ‌سوکرالوز
  • فروش سوکرالوز چینی
  • قیمت سوکرالوز مارک جین هی (جین هه)
  • خرید سوکرالوز
  • شیرین کننده مصنوعی سوکرالوز (ساکرالوز )

 

قابل ذکر است براي تهيه سوکرالوز SUCRALOSE  مي توانید با مراجعه به سايت اين شرکت، اطلاعات لازم را از کارشناسان مختلف دريافت کنند تا محصولي با کيفيت را دريافت کنند.

جهت دريافت قيمت سوکرالوز SUCRALOSE  با کارشناسان فروش بازرگانی الیوت تماس حاصل فرماييد.

جهت دريافت قيمت سوکرالوز SUCRALOSE و خريد سوکرالوز SUCRALOSE با بازرگانی الیوت تماس بگيريد.

امتیاز دهید

این مطلب را به اشتراک بگذارید

آخرین و جدیدترین مقالات