لاکتات سدیم چیست و چه کاربردی دارد؟

لاکتات سدیم چیست و چه کاربردی دارد؟

در این مقاله در مورد لاکتات سدیم چیست و چه کاربردی دارد؟ میخوانیم . سدیم لاکتات نمک سدیم اسید لاکتیک است که در فراورده های گوشت ومرغ  استفاده میشود و باعث افزایش عمر مفید و ایمنی مواد غذایی (آنتی باکتریال) میشود.

لاکتات سدیم (Sodium Lactate) نمک سدیم اسید لاکتیک راسمیک یا غیرفعال با خاصیت قلیایی سازی و جایگزین سازی الکترولیت است. لاکتات سدیم به عنوان ماده نگهدارنده و تنظیم کننده اسیدیته غذاها مورد استفاده قرار می گیرد.

سدیم لاکتات یک عامل بازی است و جهت افزایش pH به کار می رود. سدیم لاکتات به عنوان تنظیم کننده اسیدیته در طیف گسترده ای از کاربردها مانند نوشیدنی ها و مواد غذایی، مواد دارویی، مواد آرایشی و بهداشتی و … استفاده می شود. سدیم لاکتات در مصارف صنایع غذایی نباید در دمای بالای 25 درجه سانتی گراد نگهداری شود.

کاربردهای لاکتات سدیم

سدیم لاکتات به عنوان نرم کننده، مرطوب کننده، عامل بافری، آنتی اکسیدان و یا عامل هم افزا در آنتی اکسیدان ها، امولسیفایر، تنظیم کننده اسیدیته، طعم دهنده و افزایش جذب امولسیون ها و کاهش حالت روغنی امولسیون ها به کار می رود. سدیم لاکتات در محصولات مراقبت شخصی و آرایشی و بهداشتی، محصولات پوست و مو، صنایع نوشیدنی و غذایی استفاده می شود.

این ترکیب گاهی اوقات در محصولات شوینده مانند شامپوها و سایر موارد مشابه مانند صابون های مایع استفاده می شود ، زیرا یک ماده مرطوب کننده و محافظ رطوبت است.

در پزشکی از این ماده برای معالجه آریتمی ناشی از مصرف بیش از حد ضد التهاب های کلاس I و همچنین سمپاتومیمتیک های پرسور که می توانند باعث فشار خون شوند، استفاده می شود.

در مواردی که فرد دچار کمبود آب یا نمک باشد، فرد خون زیادی از دست داده باشد که باید به سرعت جایگزین شود و یا فرد باید داروهایی را به صورت محلول یا رقیق شده دریافت کند، از سدیم لاکتات استفاده می شود. سدیم لاکتات از طریق افزایش سطح کلسیم و نرمالیزه کردن ولتاژ سلول ها، افزایش جذب آب و افزایش مقدار آب در پوست، بر سیستم عصبی، ماهیچه ها، فعالیت کلیه و ضربان قلب تاثیر می گذارد، حجم خون را افزایش می دهد و ترشح اسید معده را کاهش می دهد.

سدیم لاکتات در صنایع غذایی به طور عمده به عنوان نگهدارنده استفاده می شود.افزودن سدیم لاکتات به آب سرد در فرآیند تولید صابون باعث می شود که زمان انتظار برای قالب بندی صابون کوتاه تر شود و صابون های سخت تر و با دوام طولانی تر شکل بگیرد.

نکاتی که در زمان خرید لاکتات سدیم باید بدانید

سدیم لاکتات نباید با لبنیات یا لاکتوز اشتباه گرفته شود.سدیم لاکتات از لحاظ شیمیایی هیچ شباهتی با لبنیات یا لاکتوز ندارد و برای افرادی که لاکتوز برای آن‌ها ضرر دارد کاملاً امن و بی‌ضرر است.

باید توجه داشته باشید که سدیم لاکتات به خودی خود یک ماده نگه‌دارنده مؤثر نبوده. اما علاوه بر این از ماده نگه‌دارنده طیف کامل برای بهبود پایداری باکتری‌ها (عامل باکتریواستاتیک) استفاده می‌شود.سدیم لاکتات به عنوان خرید مواد اولیه ارایشی و بهداشتی  و به عنوان ماده‌ی مرطوب‌کننده طبیعی مورد استفاده قرار می گیرد (رطوبت خود را به خود جلب می‌کند). از این ماده اغلب به عنوان جایگزین گلیسیرین در لوسیون‌ها، کرم‌ها، محصولات مراقبت از مو و لوازم آرایشی بکار برده می‌شود.

در این مقاله در مورد لاکتات سدیم چیست و چه کاربردی دارد؟ میخوانیم

بازرگانی الیوت تامین کننده تخصصی مواد اولیه شیمیایی مورد نیاز صنایع غذایی

مشخصات فنی سدیم لاکتات :

ظاهر: مایعی شفاف و بی‌رنگ ( البته به صورت پودر هم موجود هست)

بو: مشخص

حلالیت: محلول در آب

pH: مستقیم – 7.8 تا 8.3

نقطه‌جوش: 113 درجه سانتی‌گراد

جرم مولکولی: 112/06 گرم بر مول

خواص: بهبود دهنده بافت، بهبود دهنده طعم، نگه‌دارنده، پر کننده، کنترل‌کننده اسیدیته

خريد اينترنتي سدیم لاکتات:

افراد با خريد اينترنتي از اين سايت مي توانند، کيفيت محصولات را با ديگر سايت هاي خريد و فروش سدیم لاکتات مقايسه کنند.

فروش اينترنتي سدیم لاکتات:

جهت دريافت قيمت سدیم لاکتات  با کارشناسان فروش بازرگانی الیوت تماس حاصل فرماييد.

جهت دريافت قيمت سدیم لاکتات و خريد سدیم لاکتات با بازرگانی الیوت تماس بگيريد

 

امتیاز دهید

این مطلب را به اشتراک بگذارید

آخرین و جدیدترین مقالات